Zoek de verschillen – Rebranding Humanwave

,

“Wij zijn ontevreden over ons huidig CMS Joomla en willen een nieuwe website met een nieuw design, kunnen jullie dit zsm maken???”

Met deze vragen benaderde Joan Bassa van Humanwave ons in de zomer van 2019. Er kwam een rebranding aan: een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. En daarbij hoort natuurlijk ook een nieuwe website, gevuld met alle belangrijke onderdelen van de huidige Joomla website.

De oude website

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

Analyse

Allereerst hebben we de tijd genomen om concurrerende websites te bekijken. Een goede concurrentieanalyse is natuurlijk altijd belangrijk. Waarop scoren zij goed, en waarin blinken zij minder uit. Al snel werd duidelijk dat met name de uitstraling van de andere websites een stuk moderner was.

Ook was de “call-to-action” van de huidige website niet duidelijk: wat is het doel van de website? Humanwave heeft prachtige software producten en zij willen graag dat mensen hier kennis mee maken. In de oude website was niet bepaald duidelijk wat nou belangrijk was. Alle knoppen hadden een grijze, zwarte of gele kleur, waardoor eigenlijk niks echt opviel.

Het doel voor de nieuwe website was daarom vrij duidelijk: Mensen laten klikken op een opvallende link naar de gratis demo van de app van Humanwave.

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

Rebranding – de website in een nieuw jasje

Vervolgens zijn wij van start gegaan: Humanwave leverde nieuwe content en een nieuwe menustructuur en intussen gingen wij van start met een nieuw design.

Tussentijds was er regelmatig overleg over de voortgang en de gekozen layout. Webconstructions Delft maakt altijd een ontwikkelomgeving aanmaakt voor klanten om mee te kijken, dit geeft een helder beeld van de voortgang en waar nodig kan er worden bijgestuurd.

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

 

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

Nieuws – meer dan 300 berichten importeren vanuit Joomla

Dan was er nog de oude Joomla website. Hierop stonden ruim 300 berichten die moesten worden overgenomen vanuit de oude Joomla website. Wat duidelijk was, is dat de gebruiksvriendelijkheid van dit systeem niet als positief werd ervaren. Dit zorgde ervoor dat alle nieuwsberichten er anders uitzagen. Met de import van de nieuwsberichten kon dit goed gecorrigeerd worden. De berichten werden in verschillende nieuwscategorieën geïmporteerd: nieuws, blog en klantverhalen. Door kritisch door de berichten heen te gaan konden de foutieve berichten ook worden opgeschoond. Nadat alles was overgezet, zijn ook redirects ingesteld: een verwijzing van de oude url van een bericht naar de nieuwe. Op deze manier werd ook de positie in Google behouden.

Het resultaat

Het resultaat mag er zijn: ruim 30 pagina’s en 300 nieuwsberichten in een nieuw en fris jasje! Bekijk hieronder een paar screenshots van de nieuwe layout.

HomepageZoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

 

Nieuwsoverzicht

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding


Events

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding


Klantrecenties

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

Bekijk de complete website hier: www.humanwave.nl

Weer een tevreden klant!

Zoek de verschillen - Rebranding Humanwave - rebranding

Ook een frisse, nieuwe website?

Bent u ook uitgekeken op uw website, werkt deze niet zoals u wilt? Wilt u ook een rebranding?

Wij steken uw huidige website graag in een nieuw jasje en denken met u mee. Of het nu gaat om een WordPress website, een website met een ander Content Management Systeem of zelfs een op maat gemaakte website: Webconstructions Delft is uw partner!