Berichten

Ben je op zoek naar een SEO-strategie die je traffic daadwerkelijk zal vergroten? Blijf lezen want ik ga je mijn SEO-strategie met drie pijlers laten zien die werkt. Alles gericht op een vindbare website.

Focus op gebruiker

De eerste pijler van deze SEO-strategie is om te focussen op de behoeften van je gebruikers. Wat betekent het om je gebruikers tevreden te stellen? Het betekent dat gebruikers een naadloze ervaring op je website moeten hebben. Om te illustreren hoe belangrijk gebruikerservaringen zijn voor SEO-prestaties, is hier een citaat van John Mueller, hoofd van de Webmaster Trends Analyst bij Google: 

“Ik zie heel veel SEO-blogs die praten over gebruikerservaring, wat volgens mij iets geweldigs is om op te focussen, omdat dat je in wezen ook focust op waar we naar proberen te kijken. We willen inhoud schrijven die nuttig is voor gebruikers van Google Search. En als je inhoud echt nuttig voor hen is, dan willen we deze ranken.” 

Het belangrijkste wat we hiervan kunnen leren is dat Google waarde hecht aan gebruikerservaring. Hoe je de gebruikerservaring op je website daadwerkelijk verbetert, begint allemaal met technische SEO. 

Technische SEO bestaat uit twee delen die je moet begrijpen: er zijn technische problemen met een hoge impact en er zijn technische problemen met een lage impact. 

Laten we starten met de technische problemen met een hoge impact.

 

Laadsnelheid verhogen

De eerste actie die je moet ondernemen om de technische prestaties en gebruikerservaring van je website te verbeteren, is het verhogen van de laadsnelheid van je website. Een langzaam ladende website is een van de meest pijnlijke ervaringen die je online kunt hebben.

Een langzaam ladende website zal niet alleen je organische zoekprestaties schaden, maar ook je bedrijf.

Volgens HubSpot kan een vertraging van één seconde in de laadsnelheid van de website de conversies met 7% verminderen. Dat is het slechte nieuws. Maar het goede nieuws is dat het verhogen van de laadsnelheid van je website ook het tegenovergestelde effect kan hebben. 

Volgens Mozilla Firefox konden ze de gemiddelde laadsnelheid van hun website met 2,2 seconden verminderen, wat hun downloads met 15,4% verhoogde. Als je erover nadenkt, is dat een enorme toename voor een website als Firefox die al een hoop verkeer krijgt. 

Er zijn talloze onderzoeken die het belang van de laadsnelheid van websites aantonen. En het effect ervan is niet alleen op de prestaties van je organisch zoekverkeer, maar ook op de prestaties van je bedrijf. 

Laadsnelheid verhogen

Ik zal nu ingaan op de praktische stappen die je kunt nemen om de laadsnelheid van je website zo snel mogelijk te verhogen. Je moet er naar streven om de laadsnelheid van je website op drie seconden of lager te krijgen, hoe lager hoe beter. 

Het eerste dat je moet doen om de laadsnelheid van je website te verhogen, is het bekijken van je huidige snelheid.

Hiervoor zijn diverse tools beschikbaar. Mijn favoriete tool voor het bepalen van de laadsnelheid van websites is Pingdom.

Je gebruikt deze tool als volgt: Ga naar tools.pingdom.com en voer je URL in. 

Hier kan je kiezen vanaf welke locatie je website getest wordt. Je kan kiezen of je website wordt getest in Europa, in Noord- of Zuid-Amerika, Azië of Australië. Dit geeft je een reëel beeld hoe je website wereldwijd presteert.

Het geeft ook aan of je website wellicht een CDN (Content Delivery Network) nodig heeft, om op elke plek in de wereld goed te presteren. Dit is met name belangrijk als je een internationale website hebt.

Uiteraard is het heel belangrijk dat je goed scoort op de locatie die het dichtst bij de locatie zit waarvandaan je de meeste bezoekers hebt. (In ons geval Frankfurt).

Als je je URL bekijkt, zie je daarbij de score die Pingdom bepaald op basis van de vele factoren die de snelheid van je website bepalen.

Ook worden eventuele verbeterpunten aangegeven.

Bepalen van de snelheid van je website met Pingdom tools

Nadat je de gemiddelde laadsnelheid van je website heeft bereikt, moet je nu beginnen met het nemen van de stappen om deze te verbeteren. De vraag is, waar begin je? Er zijn talloze bronnen online over hoe je de laadsnelheid van je website kunt verbeteren, maar er is één ding dat voornamelijk zal bepalen hoe snel je website daadwerkelijk wordt geladen. Een van de grootste factoren die bepaalt hoe snel je website laadt, is je webhosting.

Een goede webhosting partij zorgt ervoor dat je website snel en zonder omwegen wordt geladen. Helaas is niet elke hostingpartij even snel. Webconstructions Delft biedt snelle SSD Hosting die is geoptimaliseerd voor WordPress hosting.

Naast goede webhosting, zijn er talloze verbeteringen van de snelheid van je website te verbeteren als onderdeel van je SEO-strategie. Je kan hierbij o.a. denken aan het cachen van je webpagina’s en het comprimeren van foto’s. Lees meer over hoe Webconstructions dit doet op onze pagina snelle WordPress website.

 

Een mobielvriendelijke website

De tweede technische SEO-actie met hoge impact voor je SEO-strategie, is ervoor te zorgen dat je website mobielvriendelijk is. 

Het is zo ongelooflijk belangrijk dat je website mobielvriendelijk is, omdat het grootste deel van al het verkeer op dit moment naar je website komt, waarschijnlijk afkomstig is van mobiel. En er zijn enkele uitzonderingen op de regels, zoals mijn website, die voornamelijk b2b-verkeer is, ik krijg veel meer desktop verkeer, maar dat zal niet altijd zo zijn. En het is een veilige actie om ervoor te zorgen dat je website reageert en gebruiksvriendelijk is op een mobiel apparaat. 

Dus nu is de vraag hoe je je website daadwerkelijk mobielvriendelijk en responsief maakt? Welnu, de eerste stap is om te zien of je website momenteel mobielvriendelijk is. En dus de beste manier om dit te bereiken en om te zien of je website momenteel mobielvriendelijk is, is door Google’s eigen tool te gebruiken voor het controleren van mobiele vriendelijkheid.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Je hoeft alleen maar je URL in te voeren en op “analyze” te klikken om te beginnen. En nadat de analyse is voltooid, vertelt Google je of je website al dan niet mobielvriendelijk is.

Score van mobielvriendelijkheid bij Google PageSpeed Insights

Score van mobielvriendelijkheid bij Google PageSpeed Insights

 

Score van website op desktop bij Google PageSpeed Insights

Score van website op desktop bij Google PageSpeed Insights

 

Wat kan je doen je als je website niet mobielvriendelijk is?

Je kan een ontwikkelaar inhuren om je website mobielvriendelijk te maken. Webconstructions kan dit ook voor je doen. Als je ons hiervoor wilt inhuren, kan je contact met ons opnemen. 

Een andere optie is om deze zaken zelf op te pakken. Er zijn op het internet talloze artikelen te vinden die je hierbij kunnen helpen. 

Structureren van website architectuur

Er zijn drie hoofddoelen die je moet bereiken wanneer je je website architectuur structureert:

Gebruikerservaring
Je moet een goed evenwicht vinden tussen het structureren van je architectuur voor de belangrijkste gebruikerservaring, wat betekent dat het voor gebruikers gemakkelijk is om door je website te navigeren en men makkelijk kan vinden wat men zoekt. 

Don’t make me think!
Zorg ervoor dat je website hen op geen enkele manier laat nadenken. Een goede website voelt naadloos aan en de gebruiker zou niet na moeten hoeven te denken hoe hij door de website probeert te navigeert.

Crawlen door Google
Een belangrijk punt waar je rekening mee moet houden bij het structureren van je architectuur, is hoe goed deze kan worden gecrawld door Google-spiders. Je wil dat Google je website efficiënt kan crawlen, zodat het alle pagina’s op je website in de zoekmachine kan indexeren. Je kan Google hierin helpen door gebruik te maken van structured data met schema.org blokken.

Door deze blokken kan Google inzien om wat voor soort content het hier gaat en hoe dit blok is ingedeeld. Voorbeelden van zulke blokken zijn: boeken, recepten, events, producten, personen. Webconstructions Delft maakt gebruik van een thema waarin schema.org structured data reeds verweven zit. Dit zorgt dus voor makkelijkere indexering door Google.

Lees hier meer over schema.org structured data.

 

Interne linkstructuur

Interne linkstructuur

Een goede structurering van je website architectuur breng je aan door gebruik te maken van een goede interne linkstructuur. Dit zorgt ervoor dat belangrijke pagina’s makkelijk worden gevonden door gebruikers en door Google. Het helpt erbij om de website autoriteit over je hele website te verspreiden. Naarmate je website gezaghebbend wordt in de loop van de tijd, wordt het ook veel gemakkelijker om elk onderdeel van de website te rangschikken om belangrijke pagina’s naar voren te brengen. 

Op dit punt begrijp je de vier hoogwaardige technische SEO en optimalisatie-acties voor gebruikerservaring die je zou moeten ondernemen. Laten we nu kijken naar enkele technische problemen met een lagere impact, maar waarbij nog steeds wordt aanbevolen om hier aandacht aan te besteden. 

Broken links redirecten naar nieuwe pagina’s

Iedereen is het wel eens tegen gekomen: je komt op een 404 pagina (niet gevonden). Dit is het punt waarop veel gebruikers de website verlaten.

Het kan zijn dat je een pagina hebt hernoemd of dat je een pagina hebt verwijderd die niet meer relevant was. Om te voorkomen dat gebruikers de website verlaten, is het beter om de gebruikers om te leiden naar een relevante andere pagina.

Om dit technische probleem op te lossen kan je diverse gratis tools gebruiken. Maar om een uitgebreide uit te voeren voor alle mogelijke technische SEO verbeteringen op je website, raad ik de gratis software Screaming Frog SEO-spider aan. Dit programma is gratis verkrijgbaar is voor zowel Windows als Mac. 

Als je je broken links hebt geïdentificeerd, kan je de redirects gaan instellen. Als je gebruik maakt van WordPress, is de plugin Redirection hier een geschikte tool voor. Je kan hiermee links instellen naar elke gewenste pagina.

Redirection plugin

Nu je begrijpt hoe je omleidingen kunt vinden en oplossen, wil ik je de laatste twee micro-technische problemen laten zien die je moet aanpakken. Deze twee problemen komen het meest voor bij e-commerce websites. Dus als je een e-commerce website hebt, let dan goed op dit onderdeel. 

Thin content

Het eerste probleem is thin content, of in het nederlands: dunne inhoud. Dunne inhoud is elke pagina die niet veel waarde toevoegt aan de gebruiker.

Houd er rekening mee dat dun niet noodzakelijkerwijs een laag aantal woorden betekent. Het kan ook betekenen dat de pagina’s inhoud bevat, waarbij de inhoud eigenlijk niets nieuws brengt. En daarom haat het panda-algoritme van Google dunne inhoud.

Het is belangrijk om dit soort pagina’s heeft meer inhoud te geven of volledig te verwijderen, omdat ze je website naar beneden slepen in de rankings. 

Dit is hoe je dunne inhoud op je website kunt vinden: Het enige wat je hoeft te doen is de reeds genoemde Screaming Frog SEO-spider te gebruiken en hierbinnen de analyse starten. Zodra de analyse is voltooid, blijft je op het interne tabblad en zorg je ervoor dat het filter is ingesteld op alles en klik je vervolgens op Exporteren. 

Wat je nu wilt doen, is het CSV-bestand openen, de eerste rij markeren, vervolgens een filter op deze rij plaatsen en vervolgens naar rechts scrollen totdat je de kolom voor het tellen van woorden vindt. Je kunt  dan alle kolommen verwijderen, links van deze kolom, behalve de adres kolom. Vervolgens wil je de kolom voor het tellen van woorden, sorteren in oplopende volgorde, zodat de pagina’s met het laagste aantal woorden bovenaan staat. Je weet nu alle pagina’s op je site met een zeer laag aantal woorden. Deze pagina’s kunnen kwalificeren als dunne inhoud en hiermee moet je dus aan de slag. 

Dubbele content

Dubbele content

En dus is het laatste micro-technische probleem dat veel voorkomt bij e-commerce websites is dubbele content. Er treedt dubbele content op wanneer meer dan één pagina op je website exacte dezelfde inhoud heeft. Dit geldt voor zowel content op de daadwerkelijke pagina’s als je metadata. De reden waarom je dubbele content wilt repareren, is omdat het geen waarde toevoegt aan je gebruikers.

Maar belangrijker nog, het panda-algoritme van Google heeft er absoluut een hekel aan en straft dit af. Een absolute killer voor je SEO-strategie.

Mijn persoonlijke favoriete tool om dubbele content te vinden, is de tool Siteliner. Het enige wat je hier hoeft te doen is je URL in te voeren en deze tool gaat vervolgens zijn magie te laten werken. Zodra de analyse is voltooid, zie je alle pagina’s op je site met dubbele content. De gratis versie is meestal meer dan genoeg om je te laten zien of dubbele content al dan niet een probleem is op jouw website. 

Vaak komt het voor dat je website over dezelfde onderwerpen gaat, er is dan dus geen exacte dubbele content, maar een grote overlap. In dat geval kan er sprake zijn van zoekwoord kannibalisatie (keyword cannibalization) – waarbij dezelfde zoekwoorden op meerdere pagina’s voorkomen. In dat geval is het goed om te kijken of deze pagina’s niet kunnen worden samengevoegd tot één uitgebreidere pagina. 

 

 

Nu je een stevige greep hebt op het optimaliseren van je site vanuit een technisch perspectief en vanuit het perspectief van gebruikerservaring, is het tijd om naar pijler twee van deze SEO-strategie te springen: het vervullen van een zoekintentie. 

Zoekintentie vervullen

De eerste fase van dit proces is het vinden van zoekwoorden en het bouwen van je database met zoekwoorden. En om dat doel te bereiken, laat ik je drie van mijn favoriete methoden zien om zoekwoorden en content ideeën te vinden. Laat ik beginnen met de eerste methode, via de website: Answer the public

Vinden van zoekwoorden via Answer the Public

Je kan bij de instellingen van de website de locatie op “Netherlands” zetten en de taal op “Nederlands” (als je je zoektermen hier in Nederland zoekt). Je kan hier allerlei zoektermen vinden waar mensen op zoeken en zo het publiek te antwoorden. Het enige wat je hoeft te doen is een zin met het zoekwoord in te voeren. Meestal is het het beste om een ​​brede zin in te voeren, want dan krijg je daar meer longtail-keyword ideeën uit.

Dus nadat je je zoekwoord hebt ingevoerd, klikt je gewoon op “questions”.

En zodra de analyse is voltooid, klikt je gewoon op “Download CSV” en je voegt al deze ideeën toe aan je hoofdlijst voor zoekwoorden.

Answer the Public

Zoekresultaat voor WordPress – Answer the Public – klik om te openen in groot formaat

Gebruik relevante forums

Mijn tweede favoriete methode om geweldige ideeën voor zoekwoorden en content te vinden, is door relevante forums te gebruiken. Dus hier is hoe je het doet. Het enige dat je hoeft te doen, is Google openen en een eenvoudige zoekreeks invoeren, zoals:

fitness + forum

Ga dan gewoon naar de eerste die je vindt en noteer de categorieën, want dit zijn onderwerpen die je in de toekomst kunt uitbreiden om nieuwe zoekwoord ideeën te vinden. Je gaat gewoon naar een sectie en kopieert alle ideeën die gebruikersbetrokkenheid om zich heen hebben en voegt ze vervolgens toe aan je lijst met zoekwoorden. 

Zoektermen vinden via Quora

Mijn derde favoriete onderzoeksmethode voor het vinden van zoekwoorden, is het gebruik van Quora. Quora is een platform waarop mensen de meest uiteenlopende vragen kunnen stellen. Quora is heel groot in Amerika en begint hier ook steeds meer op te komen als informatiebron. Dit is hoe jij Quora kan gebruiken:

Ga naar quora.com en voer een onderwerp in de zoekopdracht in de zoekbalk. Open vervolgens de artikelen binnen het onderwerp en kopieer alle ideeën die je kunt vinden. Vooral degenen die veel interactie hebben. 

De ultieme SEO-strategie voor 2020 - SEO-strategie

 

Nu je een paar manieren kent waarop je zoekwoorden en content ideeën kunt vinden is het tijd voor de volgende stap in onze SEO-strategie: Het proces doorlopen om je zoekwoord ideeën daadwerkelijk te kwalificeren. Vervolgens dien je de prioriteit te bepalen van elk zoekwoord binnen je lijst met zoekwoorden, omdat je niet achter elke afzonderlijk zoekwoord aan kunt gaan die je hebt gevonden. 

Je moet dus een proces hebben om door al deze gevonden zoekwoorden te kunnen filteren en, belangrijker nog, om ze een prioriteit te kunnen geven, zodat je daadwerkelijk de stappen kunt nemen om die specifieke zoekwoorden te gaan targeten. 

De meeste mensen die zoeken naar volume gebruiken de Google Zoekwoordplanner als leidraad om te bepalen welke zoekwoorden ze willen gebruiken. En dit is helemaal prima. 

Maar ik wil nog een stapje verder gaan en je vijf verschillende manieren laten zien waarop je je zoekwoorden en content ideeën kunt kwalificeren. Je kunt zodoende bijna het succes garanderen van elke pagina die je gaat maken rond de zoekwoorden die je kiest. 

 

Kwalificatie van een zoekterm

Hier zijn de vijf kwalificaties die je zou moeten gebruiken om prioriteit te geven aan je lijst met zoekwoorden. 

 

Zoekvolume

Zoals ik al aangaf, is de eerste en meest gebruikte zoekwoord kwalificatie het zoekvolume. Wat moet je doen om het zoekvolume te vinden? Je gaat naar de Google-zoekwoordplanner en voert daar je trefwoord in. Vervolgens laat de Google-zoekwoordplanner je precies zien hoe groot het zoekvolume van deze specifieke zoekwoord combinatie is, en ook hoe groot het zoekvolume van andere, gerelateerde zoekwoorden. Het zoekvolume zou je moeten gebruiken als primaire kwalificatie voor welke zoekwoorden je gaat gebruiken. 

Daarnaast helpen ook deze andere kwalificaties: 

Gebruikerssignalen

Mijn tweede favoriete kwalificatie is om gebruikerssignalen te gebruiken. Dus eigenlijk elke plek waar er communities zijn, waar gebruikers zich bezighouden met het onderwerp, door dingen te becommentariëren, dingen leuk te vinden, dingen te uploaden, etc. Dit zijn allemaal signalen dat mensen in je branche geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp. Dit is buitengewoon waardevol omdat je de bevestiging krijgt dat het idee van het zoekwoord waarnaar je interesse uitgaat, daadwerkelijk interessant is en dat mensen in je branche er echt in geïnteresseerd zijn. En dat is erg belangrijk voordat je al deze moeite doet om een ​​geweldige pagina te maken. Je wilt zeker weten dat mensen echt iets geven om de informatie die je aanbiedt.

Het gebruik van gebruikerssignalen is dus een geweldige manier om vertrouwen te krijgen dat het inderdaad een goed idee is om een ​​geweldige pagina rond dit zoekwoord te gaan maken. 

Populair op dit moment

De derde zoekwoord kwalificatie die ik graag gebruik, is om te kijken hoe populair het idee op dit moment is. Om deze informatie te vinden, ga je naar Google Trends en plaats je daar je trefwoord.

Het zou zorgwekkend moeten zijn als de populariteit van het zoekwoord afneemt, omdat het een zoekwoord wellicht een idee betreft dat niet breed wordt opgepakt. Dat zijn onderwerpen waar je je dus niet echt op wilt concentreren, tenzij je een nieuws website hebt of een website die zich focust op de laatste technologische ontwikkelingen. 

Google trends

Social media

De vierde zoekwoord kwalificatie is om te zien hoe goed het idee heeft gepresteerd op sociale media. Om deze informatie te vinden, raad ik aan buzzsumo te gebruiken, dus ga naar buzzsumo.com en voer je zoekterm in en buzzsumo zal je alle sociale media berichten laten zien die je zoekterm bevatten. En dit is belangrijk, want als je zoekterm veel sociale interactie heeft gekregen, is dat een teken dat dit een goed gekwalificeerde zoekterm is. Het is echt een goede zoekterm wanneer mensen deze term delen en er dus in geïnteresseerd zijn. Dat zijn allemaal geweldige signalen. 

Waarde van het zoekwoord

De laatste zoekwoord kwalificatie die je moet overwegen is hoeveel het onderwerp eigenlijk waard is. Dus met andere woorden: Zijn websites in je niche zijn bereid om te linken naar pagina’s over dit specifieke onderwerp? 

Het enige dat je hoeft te doen om de linkwaardigheid van een onderwerp te vinden, is om een ​​populaire tool voor linkanalyse te gebruiken, zoals:

Moz Keyword explorer

Ahrefs

Majestic

Cognitive SEO Site Explorer

Helaas zijn niet al deze tools gratis, maar de meesten geven je de mogelijkheid om een aantal gratis zoekopdrachten per maand te doen, of een gratis proefabonnement te nemen.

In dit voorbeeld laat ik je zien hoe je kan kijken of er vaak naar een bepaalde term wordt gelinkt. Ik bekijk de Moz Keyword Explorer en zoek daar op de term “link building” in Nederlandse websites. Er is hierbij allerlei informatie beschikbaar over zoekwoord suggesties, de moeilijkheid van het ranken voor dit zoekwoord en de geschatte CTR (Click Through Rate) vanuit organisch verkeer.

Moz Keyword Explorer

Moz Keyword Explorer

Vervolgens ga ik naar SERP analysis en zie ik daar de top 10 van zoekresultaten. Ik zie daarbij hoeveel links er naar deze specifieke pagina zijn en de hoeveelheid links geven een beeld van hoe linkwaardig het zoekwoord daadwerkelijk is.

Moz Keyword Explorer - SERP resultaten

Moz Keyword Explorer – SERP resultaten

 

Dus nu is de vraag:

Moet een zoekwoord aan al deze criteria voldoen om er echt achteraan te gaan? Natuurlijk is het antwoord nee. Maar als je zoekwoord ideeën vindt die aan al deze normen voldoen en wel aan deze criteria voldoen, kunt je het succes van die inhoud vrijwel garanderen.

Dit proces van kwalificatie van je zoekwoorden en content ideeën helpt je in het maken van je keuzes voor het plaatsen van artikelen, zodat je niet raadt over welke onderwerpen je doelgroep eigenlijk belangrijk vindt, maar in plaats daarvan gebruik maakt van echte gegevens en echte signalen om te bepalen over welke onderwerpen je wilt schrijven. 

Nu je weet waarover je wilt schrijven, is tijd om over te gaan op actie: Het maken van een pagina met zoekwoordtargeting.

Twee dingen zijn hierbij belangrijk:

  1. De pagina die je gebruikt om dat sleutelwoord te targeten moet anders zijn dan wat momenteel wordt gerangschikt. (differentiatie)
  2. Het moet ook veel waardevoller zijn dan wat momenteel ook gerankt is.

Op deze manier zal een lezer geboeid zijn en de gegeven informatie zeer waarderen.

 

Vertel relevante verhalen (Storytelling)

De derde en laatste pijler van mijn SEO-strategie is om relevante verhalen te vertellen. Verhalen zijn dus buitengewoon krachtig en we gebruiken ze om de wereld te begrijpen. Het goede nieuws is dat verhalen vertellen een vaardigheid is die je kunt ontwikkelen. 

Storytelling

Ik raad je aan om een verhalenarchief op te bouwen, zodat je relevante verhalen kunt ophalen wanneer dat nodig is. Je kunt dan je verhaal in de inhoud van je artikel injecteren. 

De reden voor het vertellen van relevante verhalen, is om je bezoeker betrokken te houden bij de inhoud. Maar het belangrijkste doel van het gebruiken van verhalen, is dat het helpt om de concepten die je uitlegt op een dieper niveau te versterken. Het is makkelijker om een ​​verhaal te vertellen dan dat gooien van losse informatie naar je publiek. Het goede nieuws is dat het heel gemakkelijk is, omdat niemand anders jouw verhalen bezit. Wil je meer lezen over storytelling? Lees dan de blogs van Yoast eens: https://yoast.com/what-is-storytelling-and-why-should-you-use-it/ 

 

Aan de slag met onze SEO-strategie

Dit zijn een aantal van de methoden die we bij Webconstructions Delft gebruiken om alle op zoekwoorden getargete content op te bouwen voordat wij deze publiceren. Ik hoop dat jij deze bewezen methoden ook zal gaan toepassen in jouw eigen website en aan de slag gaat met onze SEO-strategie.

Met deze tips hoef jij nu alleen nog maar de content te gaan maken of de creatie van de content aan iemand uit te besteden. Maar ongeacht welk pad je neemt, de inhoud moet worden gemaakt… 

Ik hoop dat de informatie die je hebt gelezen niet alleen theoretisch blijft, maar dat je deze technieken ook in de praktijk zal gaan gebruiken. Als je er geen actie onderneemt, zal geen van de gegeven technieken werken. Van ervaring uit de praktijk leer je het meeste.

Webconstructions Delft ondersteunt je graag door het ontwikkelen van een technisch geoptimaliseerde WordPress website en leveren daarnaast snelle SSD webhosting. Op deze manier hoef jij je alleen druk te maken over het ontwikkelen van treffende content. 

Wij willen als organisatie naast je staan en met je meedenken om jouw doelen te bereiken. Meer informatie over onze diensten? Neem contact met ons op.