Berichten

Elk serieus bedrijf heeft tegenwoordig een goede website. Wanneer je de juiste informatie op je website heeft gezet met een gebruiksvriendelijke interface, zullen er steeds meer klanten naar toe worden getrokken. Een kennisbank voor je website kan hierbij helpen. 

Het gebruik van een kennisbank voor een soepele user flow van een website is tegenwoordig enorm populair. Wat de producten en diensten ook zijn die je op de website aanbiedt, het koppelen aan een kennisbank is een goed idee vanwege de vele voordelen die het te bieden heeft.

Wat is een kennisbank?

Een kennisbank is een databank waarbinnen specifieke kennis wordt gedeeld, meestal over een organisatie, bepaalde producten of terminologie rondom een onderwerp. Kennis wordt op een overzichtelijke manier gestructureerd zodat gebruikers de benodigde informatie goed kunnen vinden.

Welke kennisbank vormen zijn er?

Een kennisbank kan op diverse manieren worden gepresenteerd. De meest voorkomende vormen van een kennisbank zijn:

  • Een online encyclopedie (denk aan Wikipedia)
  • Een Veelgestelde vragen sectie (FAQ)
  • Handleidingen
  • Troubleshooting (stappenplan voor wanneer fouten optreden)
  • Whitepapers / Case studies (beschrijving hoe een product een oplossing biedt voor een bestaand probleem)
Veelgestelde vragen kennisbank cool blue

Veelgestelde vragen kennisbank cool blue

Voordelen van het instellen van een kennisbank voor je website

Laten we eens kijken naar de belangrijkste voordelen van het instellen van een kennisbank voor je website.

Verbeteren van de SEO-ranking

De SEO-ranking van je website speelt een belangrijke rol bij het verkrijgen van het juiste soort bezoekers. Nu kun je de SEO-ranking van je website verbeteren door deze te integreren met een kennisbank. Iedereen houdt van content van hoge kwaliteit en Google ook. Wanneer je content van hoge kwaliteit op je website plaatst, behoort deze tot de top websites op Google. Als je wordt vermeld bij de top websites, wordt je website zichtbaarder voor gebruikers en kun je dus meer bezoekers naar je website halen.

Het verkeer naar je website verhogen

Het verbeteren van de SEO-ranking van je website betekent dat Google de content van je website waardevol genoeg vindt om deze bij de top websites te plaatsen. Het resultaat is dat het je zal helpen meer bezoekers naar je site te trekken. Daarom moet je ervoor zorgen dat er op je website een kennisbank is geïmplementeerd. Wanneer je kennisbank artikelen op je website plaatst, biedt dit echte waarde voor de bezoekers van de website die ze nergens anders kunnen krijgen. Zo kan je het verkeer naar je website omzetten in vaste klanten.

Converteren van bezoekers naar de klanten

Wanneer je kennisbank artikelen op je website gebruikt, zullen steeds meer bezoekers naar je site worden getrokken vanwege de kwaliteitsinformatie die je aan hen verstrekt. Ze zullen je website raadplegen voor het antwoord op al hun vragen over het onderwerp. Dit zal je helpen om de bezoekers van je website om te zetten in vaste klanten. 

Verbeterde gebruikerservaring

We weten allemaal hoe belangrijk gebruikerservaring is bij het promoten van je website en merk. Daarom moet je proberen de bezoekers van je website een verbeterde gebruikerservaring te bieden. 

Een kennisbank kan hierbij helpen. Het plaatsen van nuttige informatie die een oplossing biedt voor de problemen van de gebruikers, is een onderdeel van een kennisbank website. Wanneer de bezoekers op elk moment toegang hebben tot je website via elk apparaat, zullen ze je website toegankelijk genoeg vinden om deze opnieuw te bezoeken. Als gevolg hiervan kunt je je klantenbestand uitbreiden door de bezoekers een verbeterde ervaring te bieden.

Happy customer

Klanten tevreden houden

Klanten tevreden stellen en tevreden houden is het hoofddoel van elk bedrijf. Dit kan nu worden bereikt via een kennisbank. Wanneer je je website integreert met een kennisbank systeem, vinden je klanten de antwoorden op hun vragen met slechts een muisklik. 

Ze hoeven de antwoorden niet aan medewerkers te vragen. Ze zullen perfect in staat zijn om zelf de antwoorden op de vragen te vinden. Als ze gemakkelijke antwoorden op hun vragen krijgen, zullen ze meer tevreden en blij zijn met je diensten. Als gevolg hiervan zullen ze steeds terugkeren naar jouw website.

Versterken van je merk

Het opzetten van een kennisbank website betekent dat je ook handleidingen, veelgestelde vragen, begeleidende artikelen en tutorials op je website plaatst. Als de content die je op je website plaatst nuttig en authentiek is voor de gebruikers, worden ze een regelmatige bezoeker van je website en wordt het ook de go-to-website van de klanten. 

Ze zullen naar je site opzoeken voor de antwoorden op al hun vragen en eventuele oplossingen die ze nodig hebben. Zo zullen de klanten meer vertrouwen in je website gaan stellen en als gevolg daarvan kunt je je merk versterken en meer geld verdienen.

Concurrentie voor blijven

Niet iedereen gebruikt tegenwoordig kennisbank artikelen voor de promotie en ranking van hun websites. Dit is de reden waarom je het maximaal zou moeten gebruiken om anderen voor te blijven. Wanneer je kennisbank artikelen op je website integreert, doet je iets dat je concurrentie niet doet. Dit zal je helpen om je concurrentie voor te blijven. Wanneer je uitstekende diensten aan de klanten levert, kunt je zelfs ook de marktleider van je product of dienst worden.

Minder support tickets

Wanneer de gebruikers van de website in staat zijn om zelf de oplossing voor hun vragen te vinden, krijgen je klantenservicemedewerkers ook minder support tickets. Ze zullen minder vragen van de klanten hoeven te beantwoorden als ze alle informatie die je op je website ter beschikking heeft gesteld, kunnen vinden. 

Wanneer elke bezoeker perfect in staat is om zelf oplossingen te vinden, zullen er minder support tickets op je website worden gegenereerd. Als gevolg hiervan zal je website aan populariteit winnen.

Support

Lager bouncepercentage

Het bouncepercentage kan een grote bron van problemen zijn voor elke eigenaar van de website. Het belangrijkste doel van de website-eigenaar is om het bouncepercentage zo laag mogelijk te houden. Dit kan worden bereikt via een kennisbank website. 

Wanneer je content op je website plaatst die wordt ondersteund door een kennisbank, zorg je ervoor dat de bezoekers niet terugkeren naar een andere zoekmachine en op je website blijven.

Samenvatting

Een kennisbank helpt om succes te behalen in de competitieve wereld van het internet. Het zorgt ervoor dat bezoekers de informatie vinden die ze willen en zorgt ervoor dat je het maximale uit je website haalt.

Wil je hulp bij het opzetten van een krachtige kennisbank voor jouw WordPress website? Wij helpen je graag. Neem contact op om de diverse mogelijkheden te bespreken.